Måndag Morgon






Att få gå morgonpromenaden bland djur och lantlig miljö kan man kalla för livskvalite och balsam för själen.
På Norra berget kan jag varenda stig, varje buske, ja nästan varje sten. Här har jag spenderat väldans mycket tid med familj, vänner men framför allt farfar. 
Som liten stöpte jag ljus där, odlat lin, pysslat med halm figurer, bakat tunnbröd, utfodrat djuren, målat staket, jobbat i handelsboden, dansat, och framför allt lekt.
Minns så väl dom gamla trä hästarna, nyckelpigorna som man kunde åka runt på i dammen,  och i dammen nere vid parkeringen fanns det svanar, djuren var många, i varje hage fanns det djur.
Där trivdes jag som barn, men även nu som vuxen.


Måndag morgon och en bra start på veckan.


Kommentarer
Postat av: angelica

Jag vill också upp på Norra :) Till veckan ska jag och Santoz dit, ni med? :)



KRAM!

2010-08-06 @ 18:46:35
URL: http://angelicatherese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0