Tredje veckan


Ända sen jag var liten har jag försökt räddat eller hjälp djur. När jag var 14 år så slapp travhästen slaktas, igelkotten fick äta upp sig, katten som inte har blev avmaskad blev det, dom två mössen räddades från att bli orm mat, letat bortsprugna katter, hjälper bur fåglar att få ny mat och badvatten och alla vilda fåglar får alltid mat hos Larssons..
Ja listan är lång.. 

Nu är det kattprojekt hos Larssons och bara tanken att dom är ensam en väldans lång period på gården och inte får tillräckligt med mat gör mig ledsen. Och att människor inte bryr sig mer om djur gör mig så förbannad. Att det är min katt Nisses föräldrar som bor på gården gör inte saken bättre.
Jag och mitt stora hjärta åker dit varannan dag och ger Nisses mamma och pappa mat, ibland kommer dom springande till den överfyllda glassbyttan, ibland ser jag ingen alls, fyller ändå på och ställer in glassbyttan i deras krypin hål i vedboden och känner varenda gång vad glad jag är som tog Nisse där i från.

Jag antecknar allt för skoj skull och det ser ungefär ut så här:

Jag har varit där 16 gånger på 22 dagar, dom har fått 48 dl torrfoder, har kokat upp 2 paket fryst strömming och 2 stora kattmatsburkar och ändå undrar jag om dom klarar sig.

Ett allvarligt snack blir det när gårdsfolket kommer hem.

Kommentarer
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Har de bara lämnat katterna utan att ordna någon som tar hand om dem? Tur att kissarna har dig!!!!

2010-10-14 @ 15:49:33
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com
Postat av: Monica

Det finns tydligen nötter överallt som inte ska ha djur!! Hemma hos mor och far finns det en gubbe som skaffade 2 honkatter och du kan ju gissa hur det är nu efter 2 år utan vare sig p-piller eller kastrering. Nu är Länstyreselsen inkopplad och jag hoppas verkligen att de gör något nu innan vintern. Ja ska tillägga att han inte tar hand om dessa 30 katter som finns nu.

Du är en ängel som visar att det finns värme i mänskligheten.

2010-10-14 @ 16:50:37
URL: http://andersson.zoomin.se
Postat av: MariaD

Dom måste ju vara smällfeta =)) Här har katterna fri tillgång på mat och en stor burk mjau räcker ungefär 2 dagar, sen lite torrfoder. Kanske ½ dl max 1 dl per dag. RC så det är ju lite kraftigare torrfoder men ändå.

2010-10-14 @ 19:35:33
URL: http://mariad.blogg.se/
Postat av: Moster A

Du har en fribiljett till Himmelen!! Bra gjort av dig (er)! Kram!

2010-10-14 @ 22:29:11
URL: http://www.tokigangel.blogspot.com
Postat av: Linda&Ebba

En del borde inte få ha djur! Toppen att du matar dem, men är det inte bättre att låta Sundsvalls Djurhem omplacera dem?

2010-10-14 @ 22:56:35
URL: http://www.hundenebba.wordpress.com
Postat av: Linda&Ebba

Ajdå. Ja, de brukar vara bra om man kan ta i dem iaf. Men kolla med min gamla jobbarkompis Eva (Salong Hundhår) hon kan råda dig hur du ska göra. Hoppas det ordnar sig för de små liven innan det blir skitkallt ute!

Ha en trevlig helg! Krama om lilla familjen och hälsa så gott =)

2010-10-15 @ 15:24:27
URL: http://www.hundenebba.wordpress.com
Postat av: Wiveca

Du borde få medalj!!! En fin sån!!

2010-10-26 @ 11:12:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0