Min gamla hund och jag


Jag har två hundar, en ung och en äldre, dom är lika på många sätt men det som skiljer dom mest åt är att Alf fyller 3 år i januari och Cino fyller 11 år om en månad.
Att bli ständigt påmind av andra känns i hjärtat, och jag behöver inte höra det från andra, för jag vet att min hund är gammal och jag vet även att han har det bra.
Visst han går inte längre som en hund som är tre år, har inte samma takt heller. Men det han har är en lagad korsbandskada, en förslitning på sista ryggkotan och det är därför han går lite illa ibland. Men han är 11 år och utan värk och går fortfarande långpromenader.
En som fortfarande hoppar upp i soffan och i sängen utan problem, han leker fortfarande med kopplet och försöker få i gång Alf på bus. Han pratar lika ofta nu som förr, han vill fortfarande ha påfyllning i sitt godisben sju gånger om dagen, han blir fortfarande jätte glad när han träffar sina vänner. Ja han är precis som han var förr om åren, det går bara lite saktare.
Jag gör allt för att underlätta vardagen och livet. Det ligger långa gåmattor på vardagsrumms golvet, i hall och kök för att Cino inte ska halka, han sover på en
Back On Track filt , hasskydden är på när vi går ut och går, han äter piller, glukosamin och nypon pulver och får sin dagliga dos med massage och han mår bra.

Cino är min första stora kärlek och jag kommer att veta då den dagen är.

Kommentarer
Postat av: Spiro

Så bra skrivet Karro! Som den stora djurvän du är VET jag att du alltid kommer ta de beslut som är bäst för Cino! Sen så är det piss att djur ska bli gamla!

2010-09-17 @ 20:26:28
URL: http://spiromatic.se
Postat av: angelica och santoz

Såklart att du kommer att veta det då! Du känner Cino bästa av alla! Och du kommer att se den dagen, som tyvärr någon gång kommer att komma, utan att någon säger till när han inte vill och orkar mera... Men det är långt dit!! För våran farbror Cíno kommer att leva lägre än mig :)



Älskade hund!

KRAM

2010-09-17 @ 20:42:33
URL: http://angelicatherese.blogg.se/
Postat av: angelica och santoz

Föresten, NI är det bästa bästa bästa par som finns!!! :)

2010-09-17 @ 20:43:13
URL: http://angelicatherese.blogg.se/
Postat av: Lina, James o Billy

Det bästa med gamla kloka hundar är att de kan kommunicera, och de berättar när det är "dags". Jag tycker det är så många i Sverige som tar bort sina hundar "enbart" för att de blir gamla... varför? Är de pigga, friska och glada så ska de väl få njuta av livet som pensionär! Jag fick en del kommentarer när Alih fortfarande fanns i livet, bara för att han var gammal och stel så betydde inte det att han inte njöt av livet! Du känner din hund bäst ... När det var dags för Alih så berättade han för oss. Samma sak med vår andra rottis Carlos. Det låter sjukt men så var det.



Jag tycker Cino ser otroligt fräsch ut för sin ålder, jag tror han kommer finnas kvar i många år till. Dessa gamla rävar... ;) De är de bästa vi har! :) Så lyssna på dig själv och vad din kille (Cino) berättar för dig... vad andra säger och tycker spelar ingen roll.



Kramar från Örebro

2010-09-17 @ 22:05:35
URL: http://www.jaysblue.blogspot.com
Postat av: anna & zelda



♥♥♥

2010-09-18 @ 08:23:12
URL: http://familjenpettersson.blogspot.com
Postat av: Fia & Troja

Hej gumman



Vet att det inte finns än bättre matte än du till Cino =) Skit i dumma kommentarer från mindre vetande människor! Det är deras miss i hur trångsynt en människa kan vara. Du vet när dagen är kommen och det är inte än på ett bra tag fortsätt myss med farbro barbro och gå era promenader. Vet ingen gammal hund som får vara med på så många roliga upptåg =) Du är verkligen en super matte glöm aldrig det Kram Fia



Ps. Älskar att du börjat skriva mer i bloggen ;)

2010-09-19 @ 00:24:49
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Åh det är klart att du kommer att veta! Jag blir så ledsen om du har fått kommentarer av andra!! Ingen känner din hund bättre än du!

2010-09-19 @ 09:03:40
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com
Postat av: Linda&Ebba

Men åh, hoppas att den som sagt nåt gjort det i all välmening! Annars är det bara elakt!



Ingen kan veta vad som är bäst för just den egna hunden annat än den som lever med den dagligen. Du kommer att veta när den hemska dagen kommer, det är jag övertygad om. (Inte en rolig dag, men den dagen vi har tagit in i våra liv när vi tagit på oss ansvaret för vår fyrbenta vän.)

Många goa kramar från oss till er alla!

2010-09-20 @ 15:10:39
URL: http://www.hundenebba.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0