Min gamla hund och jag


Jag vet varför jag grät under dagens morgonpromenad. Jag blir rädd, ledsen och stressad, stressad över att Cino ska snubbla eller halka. Jag bli också arg över att Cino springer fram som en treåring med sina kalvben och inte tänker på att det är halt och att han är snart tolv år i kroppen. Hans hjärna och bakben är inte alltid på samma nivå.
Det börjar även kännas jobbigt att människor går bakom oss. Som i morse då det gick för fort, Cino snubblar, tanten bakom tittar och går förbi, vänder sig om några gånger och går vidare. Även fast hon inte sa något så känndes det i mattehjärtat. 
Jag blir ledsen för Cino skull, rädd att han gör illa sig. Men framför allt om hur vardagen kommer ser ut längre fram.
Jag känner mig maktlös.

Kommentarer
Postat av: Judit

Generellt brukar man ju kunna säga att man kan förebygga skador och skapa förutsättningar för ett värdigt åldrande genom bättre och mer omsorgsfull omvårdnad.



Fast.



Jag tror inte man kan det i ditt fall. Du kommer inte kunna bli mer nogsam och förutseende än du redan är. Att han är en yster 3 åring i en gammelfarbrors kropp är ditt fel. Fast jag vill nog kalla det förtjänst faktiskt.



Stor kram

2011-02-27 @ 17:30:58
Postat av: fia & Troja

Förstår oron, men nu blir det bara bättre varmare och soligare =) Passa på och njut med honom, kom ihåg att det är din förtjänst att han snart ät tolv år =)



Massa kramar fia

2011-02-28 @ 12:23:58
Postat av: Krutrut-Lisa

Judit tog mina ord. Kram på er. Du vet väl vart jag finns om du vill ha en axel att låna?

2011-03-01 @ 11:31:18
URL: http://krutrut.com/blog/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0