Gårdagens Hundralapp


Nu vet jag att det lönar sig och vara snäll. Det finns något/någon där uppe som ser.
I går hände det något märkligt. Jobbade kvällen och under mitt kvällspass så gav jag bort hundra kronor till fåglarnas ägare (där Harry kommer i från) för näbb och kloklippning för hon hade inte råd och fåglarna får snart inte i sig mat för att näbben är så lång. Ja hon borde inte ha djur!
När jag gick där i från och ut på parkeringen så ligger det hundra kronor vid mina fötter. Hur sjukt är inte det. Jag som aldrig hittar pengar eller vinner på lotto. Och man kan ju tro att den är skänkt från ovan. För vad är oddset att jag ger bort hundra och får tillbaka hundra. Det är ju så att man nästan kan bli religiös.


Kommentarer
Postat av: Judit

Ja, ja verkligen märkligt. Men vad är det man säger: "what goes around, comes around". Nu är det bevisat!



Fint gjort av dig förresten :)

2011-02-23 @ 09:34:42
Postat av: Angelica och Santoz

Jaa du syster! Du är så himlans snäll och alltid tänker på alla andra! Tänk om alla vore som du, då vore världen helt underbar!



Ja det var konstigt det där! Men ger man får man tillbaka, på ett eller annat sätt!

Och du kommer att få tillbaka mycket, så mycket som du gör!!



KRAM från oss

2011-02-23 @ 21:46:32
URL: http://angelicatherese.blogg.se/
Postat av: Linda&Ebba

Karma.

2011-02-24 @ 22:09:53
URL: http://www.hundenebba.wordpress.com
Postat av: Åsa Tova Bergh

Inte ett dugg "sjukt" - snarare SUPERFRISKT! ; )



Jag tror absolut att "what goes around comes around"...och att det funkar bättre om man "öppnar kanalerna" - precis som du gjorde!



Med risk för att folk tror man är "jätteflummig"...men vadå, om alla hjälptes åt att sprida små solstrålar skulle världen bli betydligt mycket ljusare ; )



Kram å voff!

Åsa (din arbetskamrats - Annika - kompis)

2011-11-26 @ 21:35:47
URL: http://egetbevag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0